دسته بندی هزینه های مدیریت زنجیره تامین

همانطور که می دانید، مدیریت زنجیره تامین در مورد برآوردن نیازهای مشتریان و به حداقل رساندن هزینه های شبکه زنجیره است. در مدیریت زنجیره تامین ، هزینه‌های زیادی وجود دارد که سازمان‌ها باید برای موفقیت از آن‌ها آگاه باشند. در این مقاله هزینه های مدیریت زنجیره تامین و هزینه های آن را به صورت خلاصه بررسی خواهیم کرد.

دسته بندی هزینه های مدیریت زنجیره تامین

دسته بندی هزینه های مدیریت زنجیره تامین

 

 

همانطور که می دانید، مدیریت زنجیره تامین در مورد برآوردن نیازهای سطح خدمات مشتری و به حداقل رساندن هزینه های شبکه زنجیره است.

 

در مدیریت زنجیره تامین ، هزینه‌های زیادی وجود دارد که سازمان‌ها باید برای موفقیت از آن‌ها آگاه باشند. در این مقاله هزینه های مدیریت زنجیره تامین و هزینه های آن را به صورت خلاصه بررسی خواهیم کرد.

 

 مدیریت نیروی کار، مدیریت تسهیلات، مدیریت مواد، مدیریت تولید، مدیریت حمل و نقل و در نهایت، مدیریت موجودی، از جمله هزینه های زنجیره تامین هستند.

 

هزینه های مدیریت نیروی کار:

 

هزینه هایی را نشان می دهد که به صورت پرداخت به کارکنان ساعتی و حقوق بگیر می باشد.

 

هزینه‌های مدیریت تسهیلات:

 

 هزینه‌هایی را نشان می‌دهد که در خرید تأسیسات جدید، گسترش تأسیسات موجود و برای نگهداری و بهره‌برداری منظم از آنها ایجاد می‌شود.

 

هزینه های مدیریت مواد:

 

عموماً در مورد کل هزینه تولید شده در فعالیت منبع یابی است و بیشتر با تهیه مواد اولیه و اجزای سازنده سروکار دارد.

 

هزینه های مستقیم مواد معمولاً شامل هزینه واقعی مواد و اجزاء، بسته بندی، مواد بسته بندی و تعرفه ها می شود. هزینه مواد غیرمستقیم شامل موارد مرتبط با امنیت و خطر اقلام است. به عنوان مثال، هزینه خراب شدن یک محصول قبل از فروش، یا هزینه های مربوط به امنیت محصول هر دو هزینه های غیر مستقیم هستند.

 

هزینه های مدیریت تولید:

 

فقط مربوط به شرکت های تولیدی است. در این هزینه ها، که به هزینه ای اطلاق می شوند که در نتیجه خرید و فرآیند تبدیل مواد به محصول نهایی ایجاد می شود. در این دسته هزینه مواد جزو هزینه های مستقیم است.

  

هزینه نیروی کار تولید:

 

که مستلزم پرداخت حقوقی است که به کارکنانی که واقعاً در فرآیند تولید شرکت دارند، بدهکار است.

 

سربار ساخت:

شامل هر هزینه ای است که برای ساخت اقلام ایجاد می شود.

 

 

هزینه بعدی هزینه های حمل و نقل است:

 

هزینه های مدیریت حمل و نقل در فعالیت تحویل ایجاد می شود. شامل هزینه هایی نیز می شود که در هنگام بارگیری و تخلیه محصولات از وسیله نقلیه حمل و نقل ایجاد می شود.

 

نمونه هایی از هزینه های مدیریت حمل و نقل ممکن است شامل هزینه وسایل نقلیه مانند کامیون ها، هواپیماها و کشتی ها، هزینه حمل و نقل اقلام به داخل و خارج از یک مرکز و هزینه حمل و نقل هر مورد از یک محصول باشد.

 

این دسته همچنین می تواند شامل هزینه برون سپاری بخشی از حمل و نقل سازمان یا هزینه های مرتبط با برون سپاری کل عملکرد حمل و نقل باشد.

 

هزینه مدیریت موجودی:

 

هزینه مدیریت موجودی یک حوزه اصلی برای کنترل است. از آنجایی که موجودی انبار می تواند منبع عظیمی از ضایعات برای شرکت باشد، مدیریت نادرست آن می تواند چالش های زیادی را برای شرکت ایجاد کند.

 

نمونه‌هایی از هزینه‌های مدیریت موجودی شامل هزینه ذخیره‌سازی موجودی، هزینه جابجایی موجودی، هزینه سفارش و تنظیم موجودی، و هزینه ذخیره‌سازی است.

 

ما همچنین باید به یاد داشته باشیم که دسته های مختلفی از موجودی ها وجود دارد که هزینه ها را ایجاد می کند.

 

موجودی مواد اولیه به موجودی اطلاق می شود که توسط شرکت خریداری شده است تا در فرآیند تبدیل از آن استفاده کند اما هنوز در کل فرآیند استفاده نشده است.

 

موجودی کار در حین فرآیند تا حدی پردازش شده است اما کل فرآیند تولید یا تبدیل را طی نکرده است.

 

در نهایت، موجودی کالاهای نهایی یک محصول کاملاً تمام شده است که در انتظار ارسال به مشتری است که سفارش داده است.

 

ما همچنین نمی توانیم موجودی MRO را فراموش کنیم. موجودی MRO مخفف موجودی نگهداری، تعمیر و عملیات است و مواردی هستند که برای فعال نگه داشتن ماشین‌ها، فناوری و فرآیندهای شرکت ضروری هستند.

 

به عنوان مثال، جایگزینی یک قطعه شکسته در یک ماشین با یک قطعه جدید نمونه خوبی از موجودی MRO است. حال، ممکن است یک سوال برای شما پیش بیاید این است که چگونه یک شرکت خود را سازماندهی می کند تا به طور موثر فرآیندهای این دسته بندی هزینه های مختلف را در زنجیره تامین خود مدیریت کند؟

 

پاسخ به آن مدیریت لجستیک است.

 

در این مقاله به طور خلاصه در مورد مدیریت لوجستیک صحبت میکنیم.

 

 

مدیریت لجستیک زیرمجموعه ای از رشته و عمل مدیریت زنجیره تامین است و بیانگر فرآیند کاهش هزینه شرکت برای دریافت کالا از تامین کننده به شرکت مرکزی و از شرکت مرکزی به مشتریان است.

 

جریان فرآیندی را با تمرکز بر سه حوزه کلی، یعنی تامین منابع و تدارکات، عملیات و توزیع به دست می آورد.

 

 منبع یابی و تدارکات شامل خرید، دریافت و بازرسی موجودی از یک تامین کننده و کنترل موجودی است.

 

برخی از فعالیت های مدیریتی در این زمینه شامل یافتن و مذاکره با تامین کنندگان است، اما محدود به آن نیست.

 

Ø      جستجو برای خرید اقلام برای بهترین رتبه بندی قیمت و کیفیت،

Ø     اطمینان از دریافت قطعات از یک تامین کننده در زمان مورد انتظار،

Ø     ایجاد سفارش خرید و درخواست خرید و غیره.

 

عملیات تماماً در مورد تبدیل ورودی ها به خروجی است، به این معنی که عملکرد مدیریت عملیات مسئول اطمینان از این است که منابع لازم مانند اطلاعات، فناوری، امکانات، مواد و امور مالی را می توان به طور مؤثر در یک فرآیند خوب طراحی شده و کارآمد قرار داد تا شرکت بتواند محصول یا خدمات نهایی خود را با موفقیت تولید کند.

 

فعالیت های عملیاتی شامل، اما نه محدود به تنظیم ظرفیت نیروی کار، تعیین ظرفیت ماشین، انتظار کالا برای کیفیت، و طراحی فرآیند تولید و غیره است.

 

در نهایت، مدیریت توزیع با رساندن کالا از شرکت مرکزی به مشتریان سر و کار دارد. این شامل تمام فعالیت های مرتبط با جریان رو به جلو و معکوس مواد است. این فعالیت ها شامل تصمیم گیری در مورد حمل و نقل محصولات و تجزیه و تحلیل اینکه چگونه مسیرهای حمل و نقل خاص می توانند در هزینه شرکت صرفه جویی کنند، و اطمینان از دسترسی مشتریان به خرید محصولات پیدا کند.

 

در مقالات بعدی به بررسی هر چه بیشتر لوجستیک کالا و خدماتی که شرکت ورانگر در این زمینه ها به جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می نماید خواهیم پرداخت.

 

 

 

سال ها همراهی بزرگان صنعت پخش افتخار ماست.

با ما در تماس باشید